سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین ماسک مو های گیاهی و خانگی

ماسک مو و مزایای استفاده از آن
داشتن موهای سالم و درخشان نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. یکی از گزینه‌های تقویت و محافظت از مو استفاده از ماسک مو است. ماسک مو یک محصول درمانی و آرایشی محسوب می‌شود. انواع مختلف ماسک موها کاربردهای متنوعی هم دارند اما تقویت و نرم کنندگی را می‌توان کاربرد مشترک ماسک موها عنوان کرد. در این مقاله به انواع مختلف ماسک مو، فواید استفاده از ماسک مو و شیوه استفاده از آن پرداخته شده است.
ماسک مو حاوی تمام ویتامین‌هایی است که از نازک و شکننده شدن موها پیشگیری می‌کند و مقاومت آن را در برابر موخوره و استفاده از وسایل آرایش مو مانند سشوار و اتو افزایش می‌دهد.

ماسک مو با مراقبت سه گانه خود از ریشه، ساقه و پیاز مو و از بین بردن آلودگی موها به تدریج باعث بازسازی و ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود و به این وسیله روز به روز موها طراوت و شادابی خود را باز می‌یابد، به تدریج قوی‌تر و مستحکم‌تر شده و موهای ضعیف و وز شده را به مرور ضخیم و قوی‌تر می‌کند.

ماسک مو بافت موهای شما را با کمک ترکیباتش به حالت اولیه باز می‌گرداند. استفاده از ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو نیز انتخاب مناسبی است.

انواع ماسک مو
ماسک موها بر دو نوع می‌باشند که یک نوع آن مخصوص استفاده بعد از حمام و نوع دیگر باید در حمام استفاده شود و پس از چند دقیقه آبکشی شود.ترکیبات ماسک موها

ماسک موحاوی ویتامین E برای تقویت ساقه مو، ماسک مو حاوی ویتامین A برای شفافیت و جلوگیری از ریزش مو وماسک مو حاوی ویتامین C برای رفع خشکی مو مناسب است که ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای رشد و حفظ سلامت موهاست.

بهترین مارک ماسک مو ماسکی است که علاوه بر دارا بودن ویتامین های ذکر شده، غنی شده با خواص گیاهی روغن نارگیل، بادام و آلوورا است در حالت دهندگی و شفافیت و سلامت ساقه و ریشه مو تاثیر بسزایی دارد.

میزان استفاده از ماسک مو در هفته
مصرف ماسک مو معمولا برای موهای نرمال یک بار درهفته پیشنهاد می‌شود. اما بسته به نوع مو و آسیب دیدگی آن دفعات استفاده از ماسک مو قابل تغییر است.

افرادی که دارای موهای خشک و یا آسیب دیده‌ای هستند ترجیحا بیش از یکبار در هفته استفاده از ماسک مو به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.
ما در این مقاله انواع ماسک مو و ماسک مو خانگی و ماسک مو لورال و ماسک مو بدون آبکشی و ماسک مو چرب و ماسک مو بدون سولفات و ماسک مو برای ریزش مو و ماسک موهای فرو ماسک مو ترمیم کننده و ماسک مو جوانه گندم و ماسک مو جلبک دریایی و ماسک مو حاوی روغن آرگان و ماسک مو حاوی کراتین و ماسک مو حنا و ماسک مو خشخاش و ماسک زغال مو و ماسک مو با نشاسته ذرت و ماسک مو با روغن زیتون و ماسک مو زنجبیل و ماسک مو رنگی و ماسک مو سیلور را به شما معرفی می کنیم.

نحوه‌ی استفاده از ماسک مو

شیوه استفاده از ماسک مو در حمام:
- قبل از استفاده از ماسک مو، موها رو خیس کرده و با حوله آبگیری کنید.
- ماسک مو را روی سطح مو بزنید و به آرامی موهای خود را با آن ماساژ دهید.

• توجه داشته باشید نوک موها خشک ترین و آسیب دیده ترین قسمت مو است، پس بهتر است در استفاده از ماسک مو به آن توجه بیشتری داشته باشد.

• برای بهتر پخش شدن ماسک مو روی همه سطح موها بهتر است با استفاده از یک شانه دندانه بزرگ، ماسک مو را روی موهایتان شانه کنید.

- حرارت برای اثر بخشی بهتر ماسک مو مناسب است. بنابراین می‌توانید ابتدا موهایتان را در یک کلاه ضد آب قرار دهید سچس روی آن را با یک حوله گرم برای حداقل 10 دقیقه بپوشانید.

- بعد از استفاده از ماسک موهای روغنی موهای خود را با شامپو شسته و سپس می‌توانید نرم کننده استفاده کنید.

• برای ماسک موهایی که پایه آب دارند لازم نیست برای شست و شوی آن حتما از شامپو استفاده کنید. (برای تشخیص پایه ماسک موی خود به چرب بودن یا نبودن آن توجه کنید. چربی ماسک موهای روغنی قابل تشخیص است.)شیوه استفاده از ماسک موها بعد از حمام:

برای کسانی که تمایل ندارند در حمام ماسک مو بزنند و خانم‌ها و آقایانی که حتی بعد از استفاده از ماسک مو در حمام، موهایشان بعد از خشک شدن ظاهر نازیبایی پیدا میکند، این ماسک‌ها پیشنهاد می‌شود.

این نوع ماسک‌ها بعد از حمام و وقتی هنوز موها نم دار است باید استفاده شود. ماسک موهای بعد حمام باعث درخشندگی بیشتر شود و همچنین باعث محافظت از موها در برابر اشعه آفتاب می‌شود.

قبل و بعد از رنگ کردن مو از ماسک مو استفاده کنید
از دو هفته قبل از رنگ کردن، بهتر است از ماسک مو استفاده کنید تا موهایتان آمادگی و محافظت لازم برای پذیرش رنگ را داشته باشد. بعد از رنگ کردن نیز، برای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگی که روی موهایتان استفاده کردید، بهتر است حداقل هفته ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید.
بهترین ماسک مو های طبیعی و خانگی
ماسک موی نرم‌کننده‌ی عسل و روغن نارگیل
مواد لازم:1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ، 1 قاشق غذاخوری عسل ، 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو ، 2 قاشق غذاخوری شیر بسته‌شده ( دلمه شده)، اختیاری ، چند قطره گلاب ، چند قطره از نرم‌کننده‌ی دلخواه البته مقدار مواد با توجه به‌اندازه‌ی موهای شما متغیر است.

تمامی مواد را در یک کاسه ترکیب کرده و خوب هم بزنید.نرم‌کننده را روی موهای خود بزنید. بگذارید برای حدود 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک موهای فر
اگر شما هم موهای فر و غیر قابل کنترل دارید، بجای رفتن به سالن‌های گران قیمت از دستور زیر پیروی کنید.
نصف فنجان شربت افرا (اگر موجود داشتید، در غیر این صورت عسل را جایگزین کنید)، دو عدد موز، چهار قاشق خوراک خوری آبلیمو، یک چهارم فنجان روغن زیتون، دو قاشق خوراک خوری آرد سفید. هم? مواد را به خوبی مخلوط کنید، محتویات را با دمای کم روی اجاق گاز قرار دهید و سعی کنید هیچ توده‌ای باقی نماند.
این ماسک مرطوب کنند? فوق العاده را به هم? مو‌هایتان آغشته کنید و با یک کلاه دوش به مدت 45 دقیقه بپوشانید. پس از شستشوی مو‌ها خواهید دید فر مو‌هایتان نرم‌تر و قابل کنترل‌تر از هر وقت دیگری شده‌اند.

ماسک مرطوب کننده مو با میو? آووکادو
پس از مشغله‌های روزمره و زیر روسری ماندن مو‌ها، مو‌ها کسل و بی‌روح می‌شوند. بنابراین برای مرطوب کردن و درخشنده کردن مو‌ها می‌توانید این ماسک آووکادو را در منزل امتحان کنید.
نصف آووکادو را پوره کنید و از اسانس کیاهی معطر دلخواه‌تان به آن اضافه کنید (مثل اسانس رزماری).
ابتدا مو‌هایتان را با شامپو شستشو دهید، سپس از این ماسک روی مو‌ها بزنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را بشویید و داشتن گیسوانی نرم را تجربه کنید. اگر جنس مو‌هایتان خشک است، می‌توانید زرد? تخم مرغ و یا ماست را به ماسک خود اضافه کنید. نرم کننده های خانگی شیر نارگیل برای موهای خشک
مواد لازم : 1.4 پیمانه شیر نارگیل ، 2 قاشق غذاخوری عسل ، 1 کپسول ویتامین E ،چند قطره گلاب ، چند قطره گلیسیرین ، چند قطره نرم‌کننده‌ی دلخواه

 تمامی مواد را در یک کاسه ترکیب کرده و سپس روی موهای خود بزنید. کپسول ویتامین E را باز کرده و تمامی مواد را ترکیب کنید.روی موها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. با آب گرم موهای خود را بشویید.

ماسک جو برای تقویت موهای ضعیف
یک قاشق غذاخوری جو پخته شده و له شده
یک قاشق چای خوری روغن کرچک یا روغن بادام
یک قاشق چای خوری شیر
یک قاشق چای خوری ویتامین A یا ویتامین D (می توانید آن را از کپسول یا آمپول تهیه کنید).
مواد را مخلوط کنید و روی تمام موهای تان بمالید. بگذارید ماسک به مدت چهار ساعت بماند سپس موهای تان را خوب بشویید
ماسک موی روغن زیتون
از بهترین ماسک موهای خانگی برای رفع خشکی موها
روغن زیتون برای رشد و حالت دهی موها بسیار سودمند است.
برای موهای خشک، روغن زیتون مانند یک معجزه عمل می کند.
خواص مرطوب کنندگی روغن زیتون هم موها را مرطوب می کند و هم پوست سر را مرطوب نگه می دارد.
ماسک موی روغن زیتون با عسل، 100 درصد بهترین ماسک مو برای نرم شدن موهای خشک محسوب می شود.
خواص تغذیه کننده موها:
تخم مرغ خام سرشار از چربیها، پروتئین ها و مرطوب کننده های طبیعی می باشد.
آنزیم های موجود در سفیده تخم مرغ موها و پوست سر را از باکتری ها و روغن اضافه پاک می کنند.
روغن زیتون دارای خاصیت مرطوب کنندگی موها می باشد.
عسل دارای ویتامین های طبیعی، مواد معدنی و مرطوب کننده های طبیعی بوده و خاصیت ترمیم کنندگی دارد.
مواد لازم:
روغن زیتون خالص
تخم مرغ خام
عسل
برای ساختن این ماسک مو به میزان اندکی از مواد نیاز داریم.
میزان این مواد به بیش ازچند قاشق غذاخوری نمی رسد،
بنابراین نگران چرب و سنگین شدن موهایتان نباشید،
به علاوه این ترکیبات باعث خوشبو شدن طبیعی موهایتان نیز می گردند.
5 قاشق غذاخوری از روغن زیتون را با 2 عدد تخم مرغ مخلوط کرده و به کل موهایتان بمالید.
موهایتان را با یک کلاه رنگ پوشانده و بگذارید تا 15 دقیقه بماند. بعد از 15 دقیقه، موها را آبکشی نمایید.
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به سراسر موها بمالید.
سرتان را با کلاه رنگ یا کیسه پلاستیکی پوشانده و بگذارید تا 15 دقیقه بماند و سپس موها را تمیز بشویید.
اگر تمایل داشتید می توانید به این ماسک ها 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه یا 2 قاشق غذاخوری دارچین بیافزایید.
توصیه ها:
میزان مواد مصرفی در فرمول های ذکر شده به بلندی و پرپشتی موها بستگی دارد.
با نوشیدن آب فراوان در طول روز پوست و موی خود را آبرسانی کنید.
اگر این ماسک موها را به مدت بیشتری بر روی موها بگذارید تا باقی بمانند، تاثیرشان بر موها بیشتر خواهد شد.
پودر دارچین را می توانید به جای تخم مرغ برای درمان ریزش مو جایگزین کنید.
استفاده از لیمو ترش به جای تخم مرغ از شوره سر جلوگیری کرده و خارش پوست سر را بهبود می دهد.
مراقب باشید که این ماسک مو با دهانتان تماس پیدا نکند.
استفاده بیش از حد از روغن زیتون می تواند موها را چرب سازد.

منبع:https://haftoyek.com